HTML

Menekülj innen!

Egy elhatározás, egy hátizsák, egy repülőjegy, és innen el... A menekülésem naplója.

Friss topikok

Linkblog

2007.09.11. 09:47 Helota

Angol bank-teszt: ezek diszkriminálnak vazze! #1

    Na, elengedtek a munkahelyemről, kb. ma vagyok bent utoljára (köszönet a főszerk.nek) ! Tegnap  amellet, hogy felmondottam, a bankos  mizériának is sikerült elég jól mögénéznem...
    4 bankot szemeltem ki:

1. NatWest

2. Lloyds TSB

3. Barclays

4. HSBC

Mind a négy bankot két különböző személyként hívtam fel, és volt amelyiknél igen érdekes eredményre jutottam. Úgy látszik bizonyos dolgokban nem csak nálunk van fejetlenség.

Person 1:
    - egy "vezető magyar lap" zsurnalisztája,
    - állást kapott egy londoni kis lapnál,
    - nincs fix lakhely, sem angol papírok.

Person 2:
    - jelenleg munknéküli,
    - munkát keresni érkezik,
    - nix lakhely, nix papírok,

Sajna a lényeget most úgy tűnik, hogy nem lesz időm begépelni, (egy cimboránál vendégeskedtem az éjszaka, mindjárt indul dolgozni), majd délután megteszem.
    Addig is hallgassatok jó zenét:
https://youtube.com/watch?v=-Th_lZab7IQ

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://escapehungary.blog.hu/api/trackback/id/tr72162417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenlébe 2007.09.11. 22:52:18

Hmm,
Latom a tanacsom nem sokat hasznalt....Akkor elmeselem a NatWestes esetem. Besetaltam a friss munkaszerzodesemmel hogy szamlat nyissak, ra se hederitettek. Ehelyett azt kerdeztek, h volt -e valaha bankszamlam. Mondtam, h van, de Magyarorszagon. Nem baj, kerjek toluk egy kivonatot amin a cimem rajta van. Ok, ERSTE hiv, angol nyelvu kivonat kb 2 het utan erkezik. Beviszem a Natwestbe. Ott megint nem erdekelte oket a szerzodesem, viszont neztek a kivonatot: dehat ezen a magyar lakcim van. Mondom, meg szep. Hat ez nem jo, valtoztassam meg az ERSTE szamlan a cimemet az ittenire...mondom maguk megbolondultak, dehogy valtoztatom! Miert nem mondtak elore h mit akarnak pontosan? Es ha azt valaszolom az 1. kerdesre h soha nem volt szamlam sehol? Valasz: Akkor ez most nem lenne problema......Na mindegy, otthagytam oket, de ez kb 2-3 hetembe kerult, es nem jutottam hozza a fizumhoz. a Barclays is cseszegetett, ok mar elfogadtak levelet a foberlotol h van hol laknom, de visszakuldtek (!) hogy ne altalanos (To whom it may concern) hanem To Barclays Bank legyen a megszolitas....akkor csaptam az asztalra, onnantol van szamlam....Uh csak tokosen.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2007.09.20. 13:54:01

No akkor besegitek egy kicsit :)
Mostmár en is itt vagyok angliában, ugyhogy az oxfordi helyzetrol tudok tajekoztatast adni. Csak a sulis dolgokrol tudok irni, a nem tanulni erkezokrol nincs infom de szerintem azert ez is elég sok embert édekel
Ha sulis az ember, akkor elég egyszeru a dolog. a Llyodsnal lehet sima szamlat nyitni egy utlevel, egy tanuloi jogviszonyigazolas és egy itteni cim igazolasa mellett, ami ez esetben vagy egy licence to occupy ha koli, vagy tenency agreement.
A barclays/hsbc is ugyan ez, csak ott student szamla van, picit mások a dijak és kotelezettségek, a llodys elvár harom honap alatt ossz 1500 font depositot, de a szla ingyenes fennttartasu, a barclays egyben kétezer fontot akar, és van fennttartás. Valszeg egyebkent a tobbi banknál is mukodik a dolog.
süti beállítások módosítása