HTML

Menekülj innen!

Egy elhatározás, egy hátizsák, egy repülőjegy, és innen el... A menekülésem naplója.

Friss topikok

Linkblog

2007.10.02. 20:05 Helota

Múltidéző: A gazdagok alamizsnája

Mi a baj a magyar arisztokráciával?


    Régi frázis, hogy a magyar gazdag, ha van 1 milliárdja, nem arra törekszik, hogy az megmaradjon, lassan gyarapodjon, hanem, hogy hogyan lehetne minél hamarabb kettőt csinálni belőle.
És ebbe a mentalitásba nem fér bele az adakozás, jótékonykodás. Hála a magyar jog- adórendszernek mostanában kezd az adományozás divatba jönni. Miért is? Mert valahány százaléka leírható az adóból. Pff...
A magyar arisztokráciának én a most középkoruk végét taposó embereket számítom (nem vewszem ide azokat a köcsögöket, akik huszonévesen sundán-bundán milliárdokra tesznek szert- ők egyszerű bűnözők). A baj nem velük van, mert van köztuk olyan aki az átkosban szedte magára a kappanhájat, van aki a módszerváltás után... Közülük sokan szellemi vagy fizika munkával érték el a mostani stációjukat, kalapot nekik.
A probléma ezen emberek gyerekeivel van. Mindenki ismer ugye olyan fiatalt, akinek ha 10 élete lenne, akkor sem kellene a büdös kurva életben sem melóznia? Hát persze, hogy igen...

Papamamagyerekek-csupaszív-szeretet


    Papa-mama ugye megszedte magát a módszerváltás előtt-után, kb. addigra serdülődtek be a gyerekek is, tehát nyitott a kérdés: hogyan neveljük őket? A normálisabbja (és hiszem, hogy sok ilyen van) igyekszik a való világra nevelni a gyerekét. Munkára. Küzdelemre. Életre.
    DE. Az egzisztenciális páholy arra készteti az ilyen szülőket, hogy amennyire csak lehet lökdössék a gyermeket előre. Igy lesz jogász abból akiből lehet cipész se lenne, orvos abból aki inkább sintérnek való stb.. Hiába a "visszafogott" pénztárca a gyerekkel kapcsolatban, a szülő megveszi az akármilyen autót, házat a csemetének. Aki persze elfogadja, hiszen azért tegyük fel a kérdést magunknak: mi visszautasitottuk volne a anno, ha apánk aszongya: fiam/lányom itt a kocsikulcs, lakáskulcs. Persze, hogy nem...
    És itt induulnak az alapvető bajok. Mi ma egy huszonévesnek a középtávú célja? Hmm? Lakás, autó. Összejön két hasonló háttérrel rendelkező ember, és ezen célok megvalósításának látnak neki. Tudják, hogy ma ezt azért tettem, azért rohadtam bent a munkahelyen 4 órával tovább és nyeltem az epét, mert ebből nekem valamikor házam(akármim) lesz. Az ilyen emberek motiváltak.
De mi motiválja a fentebb említett embereket? Hiszen olyan idős korukra van meg mindenük, amikor más ember épp, hogy startot vesz... Persze, elkezdenek ők is dolgozni, -hála a kontra-szelekciónak-, de csak azért mert a szülők elvárják, meg  "ez a világ rendje".
 De hogy miért is dolgoznak? Azt pontosan ők sem értik...

A személyes szférák zenéje

    Mivel ez egy Én blog is, innen kapcsolnám a saját esetemet. Legutóbb valahol ott hagytam abba, hogy összeköltöztem a drágámmal(pff). Meló, együttélés, szansájn stb. Az őlakásába persze, mert hát milyen jó is az. Itt jegyzem meg, hogy az ismerettségemben ezt a helyzetet többen beszopták, óvtak is ettől. De ki törődik ilyesmivel, mikor éppen indul a szekér? senki.
Jó környék, csendes utca, normális SZOMSZÉDOK. Minden rendben is ment egészen ez év májusáig(?), amikor is beugrott nekem a havi 100 ezres fizetnivalo. Párkapcsolati kupaktanács, megegyezés: jóban-rosszban, kitartunk egymás mellett. Na én elhittem.
    Jó munkásemberként el is kezdtem plussz 2 helyen dolgozni, mert a kupaktanács során megígértem, hogy nem fogja észrevenni a bevételkiesést. És én tettem is a dolgom. NEki úgy alakult a nyár, hogy nem nagyon kellett dolgoznia, heti max. 2 alkalom.
   
    Akkor kezdett neki leesni, hogy az áldozathozás elkerülhetetlen, amikor közöltem, hogy idén nyaralás nuku. Megoldotta, elment nélkülem. Közben néha amikor épp a hétvégéimet áldoztam bele a pénzszerzésbe, mondta, hogy átmegy a szomszédba sütögetni, merhogy milyen jó társaság gyűlik néha össze, meg utoljára gyerekkorában találkozott a szomszéd sráccal. Ámen. Legyen. Volt is nekem agykapacitásom az újság, könyvelés, őstermelés mellett ilyesmiknek mögégondolni.
    Csak közben kaptam az észt folyamatosan. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ekkoriban kezdett a narkomániám újra elhatalmasodni rajtam). Merhogy nem haladunk sehova, nincs látszatja az együttélésnek stb. Félbemaradt a lakásfelújítás (jóparasztgyerek persze sajátkezűleg nyomja), amit persze nagyrészt én finanszíroztam(pff).
    ÉS jött az augusztus. Akkor már éreztem én, hogy valami nem klappol, de azt hittem, hogy a túlfeszített melóm miatt van: nem vagyunk eleget együtt. Aug. elején van a szül. napja, el is hívta a latin barátait. Akik olaszok, spanyolok. Jajj de nem szeretem a latin népségeket. Buták. Röhögtem sokat rajtuk, egyetemista lány, és jobban ismerem a történelmüket mint ő maga(pff). Pedig nem vagyok ász a témában. Na nem ez a lényeg.
Hónap közepe felé elmentek, akkor kezdődött a szakítósdi.

A gazdagok alamizsnája

    Na nem akarok a részletekbe itt belemenni, 3adjára sikerült kiebrudalnia. Amikor is elmondta, hogy annyira jól sikerültek a szomszédi barbekjúzások, hogy sikeresen alásütögette magát a szomszéd gyereknek. (Aki persze egzisztenciálisan dettó vele egy szinten áll.) Hónapok óta tartott ez, amíg én belemet kidolgoztam, csak hogy fasza legyen minden. Persze az első 2 alkalomnál szóba sem került a séfmester, csak h mekkora baj van velem, meg nem engem képzel már el a gyerekei apjának, kispolgáribb emberre vágyik stb. Én hülye meg nyaltam a csizmát ami belémrúg...
    Felvetettem, hogy lakás nélkül miképp fogom én a hitelemet törleszteni?
Alamizsna1
    Kifizeti a pénzt amit én az autójába tettem bele, miután egy vétlen balestben rommá törtem. Pff. Fizet, hogy menjek el. Kérdem: miből fizeted? Majd apám.
Alamizsna2
    Vigyem el, amit közösen összeveszegettünk. pff. A szgépet elhoztam.
Alamizsna3
    Ő annyira szeret engem, nagyon szeretné ha megmaradna a kapcsolat köztünk, mer annyira jó ember vagyok. pff. Szappanopera.
Eközben én csak lestem a kukászsákokat amibe összepakoltam mindenem, és hivtam valakit, aki hazahozott a szüleimhez.
De a legsúlyosabbat a végére hagytam, már ha lesz valaki aki eddig elolvas.
    A lány édesapja jó ember. Tényleg. Nem rajta múlt, hogy egy gyenge, hazug, embert nevelt.
    Miután ő tisztában volt azzal, hogy milyen helyzetbe kerülök így, felajánlott nekem egy épp eladás alatt álló lakást, ami a feleségéé (a lánynak mostohája). Lakjak ingyen, amíg el nem kell. Korrekt gesztus.
    Amikor a nővel beszéltem a beköltözés előtt, valahogy ott motoszkált a fejemben, hogy ő nem nagyon örül ennek a beköltözésnek. Mondjuk nekem sem fűlött a fogam hozzá igazán, de kényszerhelyzetben voltam. Beköltöztem, megegyeztünk, hogy nem dohányzok bent. Pár éjszakát töltöttem ott csupán, amikor is elmentem a lentebb megírt krézi utazásra.
    Beértem az országba, csöngött a telefonom, a mostoha volt, hogy azonnali hatállyal hagyjam el a lakást mert megszegtem A SZABÁLYOKAT. (persze ő nem mondta ezt). Mi volt a baj? Benne hagytam a kádban a vizet, miután elmentem. (az ő verziójában ez úgy hangzott, hogy ömlöt a víz amikor megnézte a lakást, mivel duplazárójel nincs, megjegyzem, hogy átdúrta a cuccaimat). Ja és bent volt a szobában a hamutál. KETTŐ darab csikkel.
Na ennyit a gazdagok alamizsnájáról.

3 komment

Címkék: döntés múlt


A bejegyzés trackback címe:

https://escapehungary.blog.hu/api/trackback/id/tr78183942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifj. Kónya Árpád · http://www.hypercashbank.org 2007.10.02. 20:16:56

az irigység is magyar népbetegség...

én a hajléktalanoknak 5-5 ezer,de van,hogy 20 ezer forintot adok,nem tudom,hogy a cikk írója 50 vagy 100Ft-okat ad -e Nekik???

Pár éve 40 millió forintot osztottam szét a saját pénzemből állatmenhelyeknek...

nem dicsekedni akarok,de ez idekívánkozott,mert a cikkíró egyszerűen bűnnek tekinti a gazdagságot - egy-két kivételtől eltekint azért -

én muszlimként Krisztusi gazdagságban élek,a mobilszámom fent van a bankunk web-oldalán

és emberrel még nem fogtam össze a 25 éves vállalkozói múltamban,csak az Istennel!

Helota 2007.10.02. 20:30:57

Tisztelt Uram! Vannak kivételek, és én nem kételkedem abban amit Ön ide leírt. Én valóban 50 100 forintot adok a koldusnak, de van, hogy többet, teccik tudni, amikor fizetés van, akkor többet adok, mert lelkiismeret furdalásom van. De itt kell megjegyeznem, hogy belőlem nem az irígység beszélt. Én nem pénzt akarok, boldogságot. Keresem is, ezért hagyom el az országot. Meg azért, mert magához hasonló emberrel még nem találkoztam, csak a tündérmesékben. Nem tudom végigolvasta e az irásomat, és a leírtakról mi a véleménye.
Más: ön hogyan neveli gyermekét? vajon ő tisztában van a gazdagsággal, mint kiváltsággal? lesz ő olyan nagylelkű mint maga? vagy vissza fog élni vele?
beleneveli, hogy mit miért teszünk ebben az áldott életben?
Ha figyelmesen olvasott, kiderülhetett, hogy én nem az ugymond idősebb arisztokráciában látom a rákfenét.
Ön hány emberen gázolt át a vagyonáért?
summa: gazdagnak lenni nem bűn, visszaélni vele viszont az!
várom válaszát

ifj. Kónya Árpád · http://www.hypercashbank.org 2008.03.20. 00:46:49

Tetszik a válasza...
Annyit fűznék hozzá,hogy sok jó emberről tudok,akik sok jót cselekszenek ugyan,DE: 1.) nem törekszenek az ISTEN-nel tökéletes kapcsolatra,egyáltalán nem törekszenek a tökéletességre 2.) torz ISTEN-képük van 3.) nem élnek boldogságban és gazdagságban,pedig az ISTEN adná mindkettőt

Üdv,

süti beállítások módosítása