HTML

Menekülj innen!

Egy elhatározás, egy hátizsák, egy repülőjegy, és innen el... A menekülésem naplója.

Friss topikok

Linkblog

2007.09.09. 11:06 Helota

Angol körkép, 2007 #2

Ami nagyon neccesnek tűnik: bankszámla-nyitás


Az angliai munkavállaláshoz mindenképpen rendelkeznünk kell - az előző bejegyzésben már említett angol telefonszám mellett- egy angol banknál vezetett folyószámlával, ahová majd a leendő munkaadónk utalja a pénzt. Nos, ez tűnik az én esetemben az egyik legneccesebb dolognak, ugyanis ha a megérkezésem után rögtön kapok is munkát, semmi sem garantálja, hogy az egy hónap alatt el tudom a számlanyitást intézni...

Miért is olyan nehéz ez ?
1. rendelkezni kell egy olyan hivatalos irattal, amibe bele van vezetve az angol lakcímünk (sok szállásközvetítő ugyan garantálja, hogy az általuk kiállított igazolás megteszi, de ez véleményem szerint KAMU)
2. nincs ugyebár ilyenünk, tehát a legegyszerűbb ha a jogosítványunkat honosítjuk, ami az információim szerint 2-3 hetet vesz igénybe, a cseréhez szükséges formanyomtatványt elvileg minden postán be lehet szerezni ( a csere díja 38 font, brrr)
3. a másik amit elfogadnak a bankok igazolásként, ha nevünkre és címünkre közüzemi számla érkezik (ez eleve kilőve)
4. aki eleve nem rendelkezik jogsival, az igényelhet un. tanuló jogosítványt, ami elvileg ugyanúgy alkalmas lakhelyünk igazolására

Az én esetem ebből a szempontból is kissé bizarr. Ugyanis nekem a Magyar Bíróság másfél éve bevonta egy évre a jogsimat, amit én roppant ügyes módon "elhagytam", tehát fizikailag van jogsim, de nem tudom, hogy a brit hatóságok mennyire néznek ennek utána, ha én besétálok hozzájuk és cserét kérek... Ha valaki tud ebben okosat mondani, az szólaljon majdan meg :)

Tehát ennek elintézése lesz a legnehezebb szerintem...

Minimálbér


Amugy most olvasom, hogy októbertől emelik a minimálbért!
Ennek örömére nézzük, mik a jelenlegi minimálok:

-22 év felettiek esetében £5.35/óra

-18-21 év közöttiek esetében £4.45/óra

-16-17 év közöttiek esetében £3.30/óra

Az egyes értekek az óránkénti bruttó bérek, amelyből a munkaltató levonja az adót. (??)

Viszont ha hazaköltöznék, visszaigényelhetném a levont adót. (www.taxback.com)
most ennyi, megyek főzök valamit.

19 komment

Címkék: munka utazás london minimálbér jogosítvány csere bankszámla


A bejegyzés trackback címe:

https://escapehungary.blog.hu/api/trackback/id/tr62160876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bill Dauterive 2007.09.09. 12:51:33

A HSBC-nel nyithatsz Mo-i cim alapjan folyoszamlat, ugy hivjak hogy Passport es 5 fontba kerul havonta. Jar hoza megtakaritasi szamla, rendes netbank es pont olyan debit-kartya, mint az osszes tobbi elektronikus szamlajukhoz (a szurke a vilagterkeppel).

Menj be, tenyleg megcsinaljak kb 20 perc alatt.

Sot, ha jol emlekszem mar mas bankoknal is lattam ilyesmit, akik megirigyeltek a HSBC sikeret.

A reklamjat is tutira lattad, a kulonfele orszagzaszlora pingalt fejuek azok.

Bill Dauterive 2007.09.09. 12:53:02

Szoval nekem a Westminsternel levo fiokban a magyar lakcimkartyamra nyitottak szamlat.

Helota 2007.09.09. 12:57:27

köszönöm. a jogsival szerinted mi a helyzet? tudom, nem etikus, de a szűk 1 honap ameddig még maradok, kevés arra, hogy ujravizsgázzak, meg pénzem sincs rá nagyon. nem hinném én, h utána néznek, de az angol bürokrácia igen fejlett :)

fzsofi · fzsofi.spaces.live.com 2007.09.09. 13:01:05

Igen, nekem is HSBC- nél van, annyi van, hogy kell egy hivatalos papír, amin rajta van a magyarországi lakcím is. Nekem tavaly/j még elfogadták a lakcímkártyát, de most öcséméknek valamiért nem: mondjuk így is elég volt egy hivatalos papír nekik a munkáltatójuktól, amin szerepel a kinti meg az otthoni címük is. Meg most már 6 font a számlavezetés.

Az adóvisszatérítés meg a barátunk, nem tudom, pontosan hogy működik, de talán valamilyen összeghatár alatt jár az hazaköltözés nélkül is. Én csak beküldtem a papírjaimat a Tax Office- nak, aztán intéztek mindent, majd küldték a csekket.:)

stranger 2007.09.09. 13:07:39

Nekem NatWest van es azt megnyitottak berleti szerzodes, utlevel es jogsi alapjan. Jogsit meg utlevel es berleti szerzodes alapjan.

Minimalber adomentes. De abbol elegge sporolosan lehet kijonni, foleg mert nem heti 40 oras munkakra szoktak adni.

Parasite 2007.09.09. 15:40:47

most ez mi? köztudott hogy kb puszira osztogatja az HSBC a számláját a kártyával már évek óta. számlát nyitni angliában. angol jogsi meg már nem emlékszem hány font, talán 50, de lehet hülyeséget mondok, bemész posta, kérsz nyomtatvány, kitölt nyomtatvány, lead magyar jogsival(!) és 1 hónap múlva megjön az angol. a magyart régen elvették, de ma már tökmindegy, mivel EU-s jogsi.

Parasite 2007.09.09. 15:41:30

*számlát nyitni angliában nem téma már rég szerintem*

Helota 2007.09.09. 15:55:35

lehet. azért született viszont a blog, hogy segítséget nyújtson. annyira nem egyértelműek ezek a dolgok viszont, mert én nem a kisujjamból vettem, hogy pl. a bankszámlanyitás problémás lehet, hanem mások által leírt panaszok, tapasztalatok alapján. a jogsicsere 38 font, írtam feljebb. nekem amugy sem a cserével van gondom, hanem azzal, hogy lényegében hamis az enyém, mert amikor bevonták, nem adtam le.

Mér nök 2007.09.09. 15:58:56

Átfutottam az eddigi termést, néhány kérdés merült fel bennem:
1. Úgy írsz arról, hogy tanári fizuból nem lehet megélni, mintha nem ebben az országban éltél volna:)
2. Ha veszed a fáradtságot a bankszámlanyitás és hasonló alap dolgokat mr itthon kideríthetted volna, vannak angliában élő emberkéknek topicjai itt és még gondolom 2-3 másik fórumon.
Ugyanígy kinti melót is lehet találtál volna már itthonról is.
3. Tiniqrva love.hu:))) Bárhová mégy lesz ilyen dögivel, szvsz angol chat, ismerkedős oldalakon ugyanúgy találsz ilyet.
4. Ugye humán szakos vagy?

londoner 2007.09.09. 16:01:02

Sztem mult augusztusi volt a cikk, amit olvastal, mert a minimalber mar jo ideje 5,35.

Helota 2007.09.09. 16:16:21

Mér nök :) ja, de tudod, hiszünk a mesében... nem is a tanári fizuról problémáltam én, hanem, hogy pl. pályakezdő tanárokra ált. a gané munka jut, már ha jut egyáltalán. a love.hu-s dolgon csak röhögtem egy sort... :)
A többi topic: igazából végigolvastam elég sok bejegyzést, igaz kapcsolatba nem léptem senkivel, de annyira vegyes volt az egész, hogy gondoltam legyen inkább egy helyen, legalább engem is leköt ez valamennyire.
Kinti meló: hátszél, hátszél. persze, hogy lehet találni, sőt, sokkal egyszerűbb is lenne. de jobb önerőből.

londoner: én azt olvastam, h errről az 5,35ről lesz emelés, mindjárt feldúrom, hogy hol.

gyules 2007.09.09. 16:46:39

Ha ugynoksegnel vagy, (es kezdesnek ez a legegyszerubb) akkor szamla sem kell, mert csekket kapsz, amit szepen be tudsz valtani.
A jogsi 45 font, de erdemesebb bemenni szemelyesen, mert az utleveledet is megnezik, azt meg ha postan intezed be kell kuldened. Merthogy itt a jogsival igazolhatod magad barhol.

londoner 2007.09.09. 16:57:10

hja nem olvastam eleg figyelnesen es te'lleg emelik:


news.bbc.co.uk/1/hi/business/6425965.stm

mindenlébe 2007.09.09. 17:11:31

Hahó,
Én kint vagyok már másfél éve. még otthonról jelentkeztem az állásomra. 2 banknál is próbálkoztam, állati szemetek voltak, 2 hónapig tartott szlát nyitnom ugy, hogy rendes fizum volt már...Megoldás: nincsenek hozzászokva h az ügyfél odacsap az asztalra. Nekem 2 hónap csesztetés után így sikerült csak Barclays szlát nyitnom...Natwestet kerüld minél messzebbre! sok sikert.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2007.09.09. 17:16:11

Ezt a HSBC-s számla dolgot nem értem.
Szoval nyissak pesten egy szamlat, és az nekik jo lesz kint is, vagy hogy van a dolog?

csakvalami teremtmény 2007.09.09. 17:49:03

kollegaim szerint 5.88ra emelik a minimalbert oktoberben.

Lloyd'snal is jo volt az utlevel a szamlanyitashoz, par napon belul megvolt a kartya. Lloyd's remek bank, nem volt vele meg gondom, habar csak egy eve van ott szamlam.

en nemregota kaptam fizetesemelest ott ahol dolgozok, minimalberen voltam 42 ora heti meloval es az adozast ugy oldottak meg a furfangos munkaadoim, hogy heti attandance bonust kaptam, ha megcsinaltam egy full hetet, 20p orankenti bonusz eleg volt ahhoz hogy jo sokat leadozzak a gyakorlatilag minimalberembol :)

gege 2007.09.09. 18:03:30

A főbérlöd nem tud adni egy igazolást hogy ott laksz?
Ja egyébként a HSBC tényleg jó...
Én hátszél nélkül 2 hét alatt találtam munkát , aki akar simán kap persze nem árt angolul kicsit legalább gagyogni. :)

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2007.09.10. 00:00:16

Hehe, oxfordban nem tud vki melot? :)
Vasarnap megyek, igaz sulizni leginkább, de akkor is...:)
Lloyds? Ha van ott, megnezem...
süti beállítások módosítása